Komercialno se je vse skupaj začelo v sedemdesetih letih z arkadnimi igrami v posebnih igralnicah. Teh pri nas več ali manj ni bilo, saj se je na igralnih avtomatih bilo mogoče igrati v tu in tam kakšni gostilni in takrat dokaj priljubljenih lunaparkih, v ZDA in nekaterih drugih državah pa so bile »arkade« izredno priljubljene in mularija je v njih puščala kar lep denar. Vrhunec so doživele leta 1982, ko se je v ZDA z arkadnimi igrami obrnilo kar 27 milijard dolarjev.
V sedemdesetih so se pričele pojavljati tudi prve igralne konzole, ki so si jih uporabniki lahko priključili na domač televizor. Njihove sposobnosti so bile bistveno bolj omejene od »arkad«, zato so po prihodku dolga leta capljale za njimi, s pojavom zmogljivejših procesorjev in grafičnih vmesnikov pa so se tudi one razcvetele in svoj vrhunec doživele v letih 2018 in 2021, ko so zaslužile po 33 milijard dolarjev, leta 2022 pa so predstavljale okoli 17 odstotkov trga.
Arkadne igre so v osemdesetih doživele tako svoj vrhunec kot tudi največji padec. Razlog je seveda pojav takšnih inj drugačnih osebnih računalnikov (Spectrum, Commodore, Atari, PC...), ki so počasi a zanesljivo pričeli arkadam odjedati tržni delež, v začetku devetdesetih, ko smo bili priča bliskovitemu razvoju grafičnih kartic, pa je bilo jasno, da so igralni avtomati stvar preteklosti. Grafične kartice so povzročile tudi zaton omenjenih Spectrumov, Commodorjev, Atarijev in drugih, tako da zdaj pod pojmom osebni računalnik več ali manj mislimo na to, kar zdaj poganja Windows, MacOS in Linux. Kljub temu, da se je konkurenca razredčila, je igralna industrija leta 2022 v ZDA ustvarila za dobrih 45 milijard dolarjev prometa, kar predstavlja četrtino celotne igralne industrije.
Omenjene številke so, posebej če vemo, da veljajo le za ZDA, res precej impresivne. A se lahko skrijejo pred napredkom, ki so ga doživele mobilne igre oziroma igre, ki jih uporabniki igrajo na mobilnih napravah, kot so telefoni in tablice. Ko so se pojavili prvi mobilni telefoni se je na njih lahko igralo le malo iger, pa še te so bile izredno »bazične«. Dokler se leta 2007 niso pojavili pametni telefoni, najprej iPhoni, malo kasneje pa Androidi. Takrat se je pričel strm vzpon razvoje in uporabe mobilnih iger, ki je rekordnega leta 2020 (Covid) samo v ZDA ustvaril dobrih 105 milijard dolarjev prometa, kar je več kot igre za osebne računalnike in konzole skupaj.
Vir: Visual Capitalist